A-Ö Information

Hoppa direkt till: A B E F G H L M P R S T U V Ä

A

Andrahandsuthyrning

Andrahandsuthyrning måste godkännas av Styrelsen.

Se även:

B

Balkonger

Här finner ni de regler föreningen har för vad som gäller för balkongerna.

Se även:

Beställa extra RFID Tagg

En extra RFID Tagg kostar 200 SEK

Se även:

Beställa flyttsyn av lägenhet

Du måste i god tid kontakta styrelsen som kommer göra en flyttsyn av lägenheten innan försäljning, en försäljning av lägenheten kommer inte att godkännas om inte en giltig flyttsyn har genomförts av Styrelsen.

Se även:

Beställa namnskylt till brevlåda

Du mejlar in till vår fastighetsskötare som är Fastighetsägarna och beställer en namnskylt, Kundservice

Borttappad RFID Tagg

Anmäl omedelbart borttappad RFID Tagg.

Se även:

Bra länkar

Här är lite bra länkar till diverse saker.

Se även:

Bredband

Telenor levererar bredband till fastigheten via fiberkabel. Abonnemanget ingår i medlemsavgiften.

Se även:

E

Energideklaration
Se även:

F

Felanmälan

Daglig skötsel och drift av fastigheten utförs av Fastighetsägarna Service AB

För akuta fel eller problem i din lägenhet, avgör du själv om du vill anlita fastighetsskötarens jourverksamhet. Lägenhetsinnehavaren betalar själv för detta.

E-post: Kundservice

Felanmälan och kundstöd måndag - torsdag 07.00 - 17.00, fredag 07:00 - 16:00, 08-617 76 00

Jourtelefon akut felanmälan efter kontorstid eller på helger och röda dagar, jouren, 08-657 64 50


Se även:

Flytta

När du valt att flytta och sålt din lägenhet är det några olika saker att tänka på. Följ länken nedan.

Se även:

G

Garage

Vårt garage är en samfällighet mellan BRF Essinge Port och BRF Essinge Kaj information hittar ni här, Primusgaraget

Grannsamverkan
Se även:

Grillning på balkong

Grillning på balkongen är endast tillåtet med elgrill eller gasolgrill.

Se även:

Grovsoprum

Man får under inga omständigheter slänga vitvaror eller stora möbler i Grovsoprummet

Se även:

Gästlägenhet

Medlemmar i BRF Essinge Port är välkomna att boka föreningens gästlägenhet som ligger på Luxgatan 37 i entréplanet.

Se även:

H

Hemsidan

Du måste logga in på hemsidan för att komma åt de låsta medlemssidorna, det gör du genom att klicka på logga in längst upp till höger. Är det första gången du skall logga in väljer du skapa login och följer flödet.

Se även:

Hyresavier

För frågor rörande hyresavier kontaktar ni vår förvaltare Storholmen.

Telefon: 08-520 252 00

E-post: Kundtjänst

L

Lås, nycklar och RFID Tagg

M

Medlemsportal

Det är bara registrerade medlemmar som kommer åt Medlemsportal, Du hittar Medlemsportal genom att klicka på ditt namn längst uppe till höger på sidan.

Månadsavgift

Föreningen anlitar Storholmen förvaltning för ekonomisk förvaltning. Storholmen skickar ut avier för betalning av månadsavgiften.

Läs mer om månadsavgiften i föreningens stadgar.

Se även:

P

Parkering

För att ställa dig i kö till en garageplats eller utomhusparkering kontakta Storholmen Förvaltning

Se även:

Portombud


Se även:

Porttelefon

Porttelefonen är i drift mellan 06:00 – 23:00. Besökare utanför dessa tider gör följande, trycker på knappen B på porttelefonen och slår in mobilnumret till den man skall besöka. När man blir uppringd från porttelefonen så öppnar man dörren genom att trycka på siffran 5 på sin telefon. Detta gäller även dig själv om du inte har din tagg med dig, tryck på knappen B på porttelefonen och slå in ditt egna mobilnummer på porttelefonen, porttelefonen ringer upp din mobil och du öppnar dörren med knappen 5 på din mobiltelefon.

Se även:

R

Reparera, Underhålla eller Bygga om

Det krävs ett godkännande av styrelsen innan man påbörjar arbete. Har du inget tillstånd från styrelsen, blir du skyldig att återställa lägenheten i ursprungligt skick för egen bekostnad.

Det krävs tillstånd från styrelsen för att byta spiskåpa/Köksfläkt

Styrelsen tar beslut om godkännande på nästkommande styrelsemöte.

Se även:

S

Sopsug

Alla sopor som slängs i sopnedkastet måste vara i väl förslutna plastpåsar, detta är för att förhindra lukt och löst matavfall blir kvar i tanken och drar till sig ohyra.

Se även:

Spiskåpa/Köksfläkt

Riktlinjer vid byte av spiskåpa/köksfläkt i kök se nedan länk.

Se även:

Styrelsen
Se även:

Swish BRF Essinge Port

BRF Essinge Port har 123 020 17 72 till sitt Swish.

Se även:

Sälja Lägenheten

Vid utflyttning gäller en så kallad flyttsyn av lägenheten av Styrelsen

Du måste i god tid kontakta styrelsen som kommer göra en flyttsyn av lägenheten innan försäljning, en försäljning av lägenheten kommer inte att godkännas om inte en giltig flyttsyn har genomförts av Styrelsen.

Beställning av flyttsyn gör du under medlemssidor.

Se även:

T

Trivselregler

Vi vill att alla ska trivas i vår fina förening.

Se även:

TV från Tele2 Grundutbud

Tele2 levererar digital TV till fastigheten. I medlemsavgiften ingår grundutbud för TV och samtliga radiokanaler på FM-bandet mellan 87,0-108,0 MHz. Grundutbudet nås genom TV uttaget i er lägenhet.

Se även:

Tvättstugor

Tvättstuga bokas på den elektroniska tavlan i entrén. Eller på webben, Axema Bokning, Tillträde till entré 37 respektive 54 ges under tvättpasset.

Se även:

U

Uppdatera namn / telefonnummer på entrétavla och porttelefon

V

Valberedning

Är Du intresserad av att arbeta i föreningens styrelse? Hör gärna av dig till valberedningen som består av Anna Björk och Desirée Nygren.

Se även:

Ä

Ändra namn eller telefonnummer i porttelefon / kommunikationstavla
Senast uppdaterad 2023-01-22 av Ulf Nyström.