Om BRF Essinge Port

BRF Essinge Port är en äkta bostadsrättsförening. I föreningen finns 143 lägenheter varav samtliga upplåts med bostadsrätt. Föreningen köpte fastigheten 2004 och äger marken. Fastigheten är byggd av JM AB år 2004.

Verksamhetsbeskrivning
Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning. Upplåtelse får även omfatta mark som ligger i anslutning till föreningens hus, om marken skall användas som komplement till bostadslägenhet eller lokal. Bostadsrätt är den rätt i föreningen som en medlem har på grund av upplåtelsen. Medlem som innehar bostadsrätt kallas bostadsrättshavare.

Om företaget
Bostadsrättsföreningen Essinge Port är aktivt. Det grundades 2004 och är verksamt inom branschen Förvaltning i bostadsrättsföreningar . Företaget är hemmavarande i Stockholm och har enligt Bolagsverket 0 anställda. Bostadsrättsföreningen Essinge Port har företagsformen Bostadsrättsförening och är inte registrerat för F-skatt.

Ingen omsättning eller resultat redovisas för Bostadsrättsföreningar.

Historian om Lilla Essingen kan läsas här, Essingeöarnas Hembygdsförening

Senast uppdaterad 2024-06-17 av Ulf Nyström.