ALT HISS AB
Sedan mitten av augusti har föreningen en ny firma, ALT, anlitad för driften av hissarna.
Vi hoppas få en förbättrad service och snabbare utryckningar än tidigare.
Fortfarande måste styrelsemedlemmar godkänna akuta utryckningar, då det förekommit en rad tillfällen då det larmats om hisstopp, när det berott på att någon blockerat en hissdörr.
Undantaget är naturligtvis när någon fastnat i hissen och larmat via nödfunktionen.
LADDPLATSER I GARAGET
Ni genomförs installation av laddplatser i garaget.
All information om detta finns på garagesamfällighetens hemsida, www.primusgaraget.se.
Kostnad för den som önskar laddplats är ännu inte klar.
PROBLEM I AVLOPP PORT 53
Under sommaren har avloppet i port 53 haft problem. Detta beror troligen på att det spolas ner föremål och stora mängder fett.
Styrelsen har beslutat om en ny spolning av stammen, och ska också be om en undersökning för att försöka se var problemet finns.
Boende i port 53 kommer att informeras mer i detalj om tider.
STYRELSEN
Företaget Verisure har under den senaste veckan genomfört en omfattande dörrknackningskampanj i området.
Styrelsen vill poängtera att vi på inget sätt har godkänt eller rekommenderat Verisures tjänster.
Det är inte förbjudet för företag att ägna sig åt dörrförsäljning, men det är alltså upp till varje enskild medlem att avgöra om man vill ansluta sig till deras tjänster.
STYRELSEN
SOPRUMMEN & OÖNSKADE BESÖK
Vi har sett att utomstående personer fortsätter att ta sig in i soprummen, framförallt grovsoporna.
Dom letar runt och slänger sopor på golvet.
Framförallt är den en äldre man som gärna står utanför och väntar på att någon annan ska öppna, och som smiter in i samband med det,
Låt oss hjälpas åt att stoppa detta.
Vi vill också påminna om att sopor som placeras på golvet, inte tas med av sophämtarna.
TEXTILÅTERVINNING
Vi har fått flera frågor rörande återvinning av textilier, enligt de nya direktiven.
De ska alltså inte slängas i grovsoporna.
Hittills har vi fått beskedet att det inte finns några speciella kärl för detta.
Alltså får man själv transportera textilier till lämplig återvinningsstation.
Däremot kan man slänga textilsopor vid Primusgatan 116, dessa dagar;
Söndag 8 juni kl 09-10
AIRBNB
Styrelsen vill påminna om att det är helt förbjudet att hyra ut sin lägenhet via tjänsten Airbnb.
All annan form av andrahandsuthyrning ska alltid ansökas om till styrelsen.
Om det inte görs, riskerar man att bli av med sin lägenhet.
STÄMMA 2025
Föreningens ordinarie årsstämma hålls den 11 juni kl. 19.00 i Scoutstugan, belägen vid vattnet, bakom ryska ambassaden.
(stora röda trähuset nära Smedsuddsbadet).
STYRELSEN
I så fall måste du kontakta styrelsen för att få parkeringstillstånd och fjärrkontroll för att öppna garaget.
Dessa kommer inte från Storholmen, utan hanteras av föreningen själv.
Förtydligande - detta gäller enbart de som får ny parkerings- eller garageplats efter 1 januari 2025.
STYRELSEN
Bästa kund!
Vi på Stockholms Stadsnät är jätteglada över att ha er som kund! Nu har vi en spännande nyhet att dela med er, som vi hoppas gläder er lika mycket som oss.
Som du kanske har hört, har Bredband2 förvärvat Stockholms Stadsnät i februari 2024. Våra två bolag var helt enkelt en perfekt matchning, där den lokala närvaron och kundfokuset hos Stockholms Stadsnät gifter sig fint med Bredband2s vision om en smidig och trygg digital vardag för alla.
Med Bredband2 i ryggen – Sveriges tredje största leverantör av bredband via fiber, med närmare en halv miljon kunder - kommer vi nu att kunna erbjuda er samma stabila tjänster och personliga service som alltid, men utökat med fler tjänster för nöje, säkerhet och kommunikation - plus det större bolagets trygghet i en föränderlig digital värld.
Vad innebär förvärvet för oss som är kunder?
Ni själva behöver inte göra någonting alls. Tjänster, priser, avtal och villkor gäller precis som tidigare. Till och med det fysiska nätet som era tjänster levereras i förblir oförändrat. Vid omförhandling av avtal som löper ut, kommer det nya avtalet att skrivas med Bredband2 som motpart.
Vad händer med våra övriga tjänster, som telefoni, e-post och TV?
De tjänster som ingår i ert avtal med Stockholms Stadsnät löper på precis som vanligt tills vidare. Skulle vi planera någon förändring längre fram, så kommer vi att höra av oss i god tid innan.
Hur vet jag att bredband via Bredband2 är lika bra som via Stockholms Stadsnät?
För det första kommer ingenting i er internetupplevelse att förändras, eftersom tjänsterna levereras utan avbrott i samma stabila nät som innan. För det andra ger Bredband2s egna kunder dem det högsta betyget i Sverige av de större internetleverantörerna på Trustpilot. Det hoppas vi att ni kan känna er trygga med.
Okej, så vad händer nu då?
Det som händer nu är att du lutar dig tillbaka och surfar vidare i lugn och ro, medan vi på Stockholms Stadsnät och Bredband2 syr ihop den här övergången snyggt och prydligt åt dig ute i kulissen. Förändringarna sker helt i våra egna system, utan avbrott eller påverkan på din upplevelse. Vi hör av oss igen efterhand som vi har mer information.
Tack för att du hänger med!
Tack för att du tog dig tid att ta del av den här informationen, och för att vi fortsatt får glädjen att ha er förening som kund!
Och om jag behöver kontakta kundtjänst eller support?
För närvarande gäller samma tider och kontaktuppgifter till kundservice som vanligt. Om vi ändrar tider eller kontaktuppgifter längre fram, kommer vi att höra av oss i god tid innan.
196 098 besökare sedan 2022-06-05