Bästa kund!
Vi på Stockholms Stadsnät är jätteglada över att ha er som kund! Nu har vi en spännande nyhet att dela med er, som vi hoppas gläder er lika mycket som oss.
Som du kanske har hört, har Bredband2 förvärvat Stockholms Stadsnät i februari 2024. Våra två bolag var helt enkelt en perfekt matchning, där den lokala närvaron och kundfokuset hos Stockholms Stadsnät gifter sig fint med Bredband2s vision om en smidig och trygg digital vardag för alla.
Med Bredband2 i ryggen – Sveriges tredje största leverantör av bredband via fiber, med närmare en halv miljon kunder - kommer vi nu att kunna erbjuda er samma stabila tjänster och personliga service som alltid, men utökat med fler tjänster för nöje, säkerhet och kommunikation - plus det större bolagets trygghet i en föränderlig digital värld.
Vad innebär förvärvet för oss som är kunder?
Ni själva behöver inte göra någonting alls. Tjänster, priser, avtal och villkor gäller precis som tidigare. Till och med det fysiska nätet som era tjänster levereras i förblir oförändrat. Vid omförhandling av avtal som löper ut, kommer det nya avtalet att skrivas med Bredband2 som motpart.
Vad händer med våra övriga tjänster, som telefoni, e-post och TV?
De tjänster som ingår i ert avtal med Stockholms Stadsnät löper på precis som vanligt tills vidare. Skulle vi planera någon förändring längre fram, så kommer vi att höra av oss i god tid innan.
Hur vet jag att bredband via Bredband2 är lika bra som via Stockholms Stadsnät?
För det första kommer ingenting i er internetupplevelse att förändras, eftersom tjänsterna levereras utan avbrott i samma stabila nät som innan. För det andra ger Bredband2s egna kunder dem det högsta betyget i Sverige av de större internetleverantörerna på Trustpilot. Det hoppas vi att ni kan känna er trygga med.
Okej, så vad händer nu då?
Det som händer nu är att du lutar dig tillbaka och surfar vidare i lugn och ro, medan vi på Stockholms Stadsnät och Bredband2 syr ihop den här övergången snyggt och prydligt åt dig ute i kulissen. Förändringarna sker helt i våra egna system, utan avbrott eller påverkan på din upplevelse. Vi hör av oss igen efterhand som vi har mer information.
Tack för att du hänger med!
Tack för att du tog dig tid att ta del av den här informationen, och för att vi fortsatt får glädjen att ha er förening som kund!
Och om jag behöver kontakta kundtjänst eller support?
För närvarande gäller samma tider och kontaktuppgifter till kundservice som vanligt. Om vi ändrar tider eller kontaktuppgifter längre fram, kommer vi att höra av oss i god tid innan.
Driftsättningsdag då Stockholms Stadsnät börjar leverera internet hos dig och du kan börja surfa, är planerad till 29 februari, 2024. När bredbandet är driftsatt har du bekväm tillgång till snabbt och driftsäkert internet med hastighet upp till 1000/1000 Mbit genom föreningens gruppavtal.
Alla medlemmar i föreningen har fått brev med information från den Stockholm Stadsnät.
På driftsättningsdagen kopplas alla anslutningar i källaren över till den nya leverantören. Vid överkopplingen kan det förekomma avbrott i bredbandsleveransen på upp till 2 timmar.Överkopplingen sker mellan kl. 8-17. Vid problem med internet efter kl. 17 kontakta Stockholms Stadsnäts kundtjänst direkt för att påbörja felsökning.
Viktig information gällande din Router från Telenor
Har du en router från Telenor kommer du att bli kontaktad av Telenor för att skicka tillbaka den till Telenor. Har du frågor så kontaktar du supporten på Telenor Support
Information om ny router hittar du på projektsidan och i texten nedan.
OBSERVERA att Telenors försäljare kan kontakta dig för att teckna avtal på nytt, fast bredband via dom igen. Det ska man inte göra, eftersom det inte fungerar efter 1 mars.
För att endast använda internet utan extra tjänster (tv, telefoni) behöver du bara ansluta en router till bredbandsuttaget. Du kan ansluta en befintlig router. Behöver du en ny så finns routrar som Stockholm Stadsnät har testat och rekommenderar i nätet att köpa i Stockholms Stadsnät webbshop. Det går även att köpa router från valfri återförsäljare av elektronikprodukter.
Mer information finns här, Bredband Stockholms Stadsnät
Från och med 1 januari 2024 införs en ny lagstiftning för hantering av ätligt fett och oljor. Det får inte längre hällas ut i avloppet, utan ska sorteras som matavfall eller lämnas till återvinningscentral.
1. Torka ur stekpannor och kastruller noggrant med hushållspapper och släng pappret i matavfallet. Förutom att minska risken för stopp i avloppet bidrar du till att matfettet kan användas för att producera biogas.
2. Mindre mängder fett kan också samlas in tillsammans med matavfallet. Ett sätt är att låta fettet stelna i kylen, till exempel i en kopp. Det stelnade fettet är lätt att skrapa ur och slänga i matavfallet.
3. Större mängder fett och avsvalnad matolja (till exempel frityrolja) hälls med hjälp av en tratt i en plastflaska eller mjölkförpackning med kork och lämnas på kommunens återvinningscentral.
Föreningen har dispens från att sortera matavfall separat, i väntan på att sophanteringsanläggningarna ska vara ombyggda. Detta förväntas vara klart under innevarande år.
Många ärenden och frågor som skickas till styrelsen, måste tas upp formellt på våra sammanträden.
Därför kan det ibland ta lite tid att få svar på sitt ärende.
(Detta gäller naturligtvis inte felanmälan, som kräver snabba åtgärder. Dessa behöver inte heller beslutas på ett ordinarie sammanträde.)
Styrelsen sammanträder generellt första måndagen i månaden, förutom under sommaren.
Skulle den dagen infalla på en storhelg, flyttas sammanträdet en vecka framåt.
Svar på allmänna frågor kan ofta hittas på hemsidan.
STYRELSEN
Föreningen har tecknat nytt försäkringsavtal med Brandkontoret, som kommer att gälla från 1 december 2023.
Orsaken är vårt tidigare bolag höjt premien, och att vi kunnat få samma tjänst från Brandkontoret utan att behöv betala mer.
För alla boende innebär det att bostadstillägget som hos BRF Essinge Port INGÅTT i föreningens försäkring tidigare, flyttas till Brandsäkra. Det blir alltså inga förändringar, mer än att dessa från 1 december ligger i vårt nya bolag.
Självriskerna är desamma, och vi hoppas också på fortsatt god service.
OBSERVERA att det alltså INTE är en komplett hemförsäkringen, utan enbart detta tillägg.
Samtliga medlemmar måste även i fortsättningen ha egen hemförsäkring.
STYRELSEN
=============================================================
In english
BRF Essinge Port has signed a new insurance agreement with Brandkontoret, which will apply from the 1st of December 2023. The reason is that our previous company raised the premium, and that we were able to get the same service from Brandkontoret for the same cost. For all residents, this means that the supplementary insurance that is required, called Housing Supplement (In Swedish “Bostadsrättstillägg”), will be handeled by Brandkontoret. The deductibles are the same, and we also hope for continued good service. NOTE that you still must have the full protection of your condominium. Check your situation with your insurance company. THE BOARD OF BRF ESSINGE PORT
185 024 besökare sedan 2022-06-05