Bästa kund!
Vi på Stockholms Stadsnät är jätteglada över att ha er som kund! Nu har vi en spännande nyhet att dela med er, som vi hoppas gläder er lika mycket som oss.
Som du kanske har hört, har Bredband2 förvärvat Stockholms Stadsnät i februari 2024. Våra två bolag var helt enkelt en perfekt matchning, där den lokala närvaron och kundfokuset hos Stockholms Stadsnät gifter sig fint med Bredband2s vision om en smidig och trygg digital vardag för alla.
Med Bredband2 i ryggen – Sveriges tredje största leverantör av bredband via fiber, med närmare en halv miljon kunder - kommer vi nu att kunna erbjuda er samma stabila tjänster och personliga service som alltid, men utökat med fler tjänster för nöje, säkerhet och kommunikation - plus det större bolagets trygghet i en föränderlig digital värld.
Vad innebär förvärvet för oss som är kunder?
Ni själva behöver inte göra någonting alls. Tjänster, priser, avtal och villkor gäller precis som tidigare. Till och med det fysiska nätet som era tjänster levereras i förblir oförändrat. Vid omförhandling av avtal som löper ut, kommer det nya avtalet att skrivas med Bredband2 som motpart.
Vad händer med våra övriga tjänster, som telefoni, e-post och TV?
De tjänster som ingår i ert avtal med Stockholms Stadsnät löper på precis som vanligt tills vidare. Skulle vi planera någon förändring längre fram, så kommer vi att höra av oss i god tid innan.
Hur vet jag att bredband via Bredband2 är lika bra som via Stockholms Stadsnät?
För det första kommer ingenting i er internetupplevelse att förändras, eftersom tjänsterna levereras utan avbrott i samma stabila nät som innan. För det andra ger Bredband2s egna kunder dem det högsta betyget i Sverige av de större internetleverantörerna på Trustpilot. Det hoppas vi att ni kan känna er trygga med.
Okej, så vad händer nu då?
Det som händer nu är att du lutar dig tillbaka och surfar vidare i lugn och ro, medan vi på Stockholms Stadsnät och Bredband2 syr ihop den här övergången snyggt och prydligt åt dig ute i kulissen. Förändringarna sker helt i våra egna system, utan avbrott eller påverkan på din upplevelse. Vi hör av oss igen efterhand som vi har mer information.
Tack för att du hänger med!
Tack för att du tog dig tid att ta del av den här informationen, och för att vi fortsatt får glädjen att ha er förening som kund!
Och om jag behöver kontakta kundtjänst eller support?
För närvarande gäller samma tider och kontaktuppgifter till kundservice som vanligt. Om vi ändrar tider eller kontaktuppgifter längre fram, kommer vi att höra av oss i god tid innan.
171 818 besökare sedan 2022-06-05