!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Bredband

bredbandsbolaget_logo

Bredbandsbolaget levererar riktigt bredband till fastigheten via fiberkabel. Abonnemanget ingår i medlemsavgiften. Bredbandet är upphandlat av flera bostadsrättsföreningar i samverkan, varför eget val av bredbandsleverantör via fiber inte är möjligt.

 

Varje lägenhetsinnehavare måste teckna ett individuellt avtal med Bredbandsbolaget.

 

För att teckna avtal och för felanmälan och support kontakta Bredbandsbolagets kundservice på 0770-777 000 eller www.bredbandsbolaget.se

 

Avtalsnumret eller ditt personnummer används vid felanmälan. Styrelsen gör inte felanmälan åt medlemmarna. Det gör var och en själv.

 

För installation av e-postadress i e-postprogram som exempelvis Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, m fl, ska följande server för utgående e-post (SMTP-server) anges: smtp.bredband.net

 

Finstilt: I tjänsten ingår upp till 250 Mbit/s nedströms och 100 Mbit/s uppströms. Bredbandsbolaget (BB) godkänner att Essinge Port, på eget initiativ och på egen bekostnad verifierar bandbredden hos lägenhetsinnehavare inom föreningen. Vid verifierad avvikelse skall BB, utan dröjsmål justera bandbredden hos lägenhetsinnehavaren. Om avvikelsen består under en period om 14 dagar eller mer har lägenhetsinnehavaren rätt till en prisreduktion motsvarande den konstaterade avvikelsen.

Uppdaterad 2017-09-13 av Styrelsen via Jonas Lindberg